Logo

8 Śląski Festiwal Nauki

Jednym z obszarów mojej  działalności jest przygotowywanie do i prowadzenie debat oksfordzkich – formy, która uczy krytycznego myślenia, argumentacji i sztuki przekonywania.

Data publikacji

Jednym z obszarów mojej  działalności jest przygotowywanie do i prowadzenie debat oksfordzkich – formy, która uczy krytycznego myślenia, argumentacji i sztuki przekonywania. Moje doświadczenie w tej dziedzinie jest bogate, a największym osiągnięciem było poprowadzenie debaty w roli Marszałkini podczas prestiżowego 8. Śląskiego Festiwalu Nauki.

Do udziału w wydarzeniu zostałam zaproszona dzięki swoim wcześniejszym doświadczeniom w prowadzeniu turniejów debat oksfordzkich a do tego projektu zostałam zaproszona przez pracowników Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Debata oksfordzka zatytułowana „Sztuczna inteligencja – szanse i zagrożenia” stanowiła jeden z punktów programu  wydarzeń w ramach ŚFN w Katowicach. Po konsultacjach, teza debaty została precyzyjnie sformułowana: „Upowszechnienie się narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję, takich jak ChatGPT, przynosi uczniom więcej szkód niż korzyści.” To zagadnienie, niezwykle aktualne i budzące wiele kontrowersji, doskonale wpisywało się w charakter festiwalu.

Moje  zaangażowanie i profesjonalizm zostały docenione nie tylko przez licznych uczestników, ale również przez samych organizatorów. Szczególne słowa uznania otrzymałam od prof. dr. hab. Ryszarda Koziołka, Dyrektora Generalnego ŚFN Katowice. Podkreślił on, że nasza praca w istotny sposób przyczyniła się do popularyzacji wiedzy oraz upowszechniania działalności naukowej w ramach reprezentowanej dyscypliny. Zaznaczył również, że moje działania przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności badań i osiągnięć naukowych realizowanych w śląskich uczelniach publicznych.

Ten sukces jest dla mnie potwierdzeniem, że inwestycja w rozwój umiejętności retorycznych i analitycznych przynosi wymierne korzyści. Jestem dumna, że poprzez moje działania mogę wspierać edukację i inspirować do głębszego poznawania świata.